Als je niet weet wat de doelen van jouw organisatie zijn, kun je niet optimaal presteren als team.
Hoe kun je deze doelen leren kennen en vertalen naar verwachtingen die je hebt van jouw team?
Deze stap gaat over organisatie-vragen zoals:
- Wie zijn jullie klanten en wat is de toegevoegde waarde die jullie bieden?
- Wat verwachten de klanten van jullie?
- Wat is het onderscheidend vermogen van het bedrijf waar je werkt ten opzichte van andere bedrijven in dezelfde branche?
- Wat is jullie visie en missie?
- Wat zijn jullie waarden?
- Wat zegt dit over de verwachtingen die de organisatie heeft over de manier van samen werken en communiceren?
Hoe beter je weet waar jouw organisatie voor staat, hoe beter je er invulling aan kunt geven.
Je stelt jezelf in staat in te zoomen en uit te zoomen, plannen te maken en deze bij te stellen als het nodig is.
Je bent beter in staat de verbinding te leggen, teamleden mee te krijgen en te inspireren.
Je kunt de unieke talenten en de toegevoegde waarde van je teamleden gebruiken voor het grotere doel van de organisatie en verwachtingen van klanten waarmaken!
In deze vijfde stap ga je aan de slag met de volgende lessen:
- Wat is de toegevoegde waarde van jouw organisatie?
- Van organisatiedoelen naar verwachtingen uitspreken.
- Hoe maak je niet nagekomen verwachtingen bespreekbaar?
En dan nu aan de slag met les 1!